Zodra je het pinapparaat van Pay.nl hebt ontvangen kan je gaan beginnen.

Sluit het pinapparaat aan:

  • Sluit het pinapparaat aan op een internetkabel en de stroomkabel.

  • Het pinapparaat zal opstarten.

  • Zodra het pinapparaat is opgestart, kan je verder. Het opstarten zal maximaal 5 minuten duren.

  • Ga naar www.dvisalonsoftware.com

  • Login met je gebruikersnaam en wachtwoord.

  • Ga vervolgens naar: Management > Instellingen > Kassa > Hardware

  • Scroll nu iets naar beneden totdat je het kopje ziet: Pin Instellingen

  • Vink het vinkje aan om de pinkoppeling met Pay.nl te starten.

  • Klik op 'Bewerken' bij Instellingen.

  • Ga nu alle overige velden invullen zoals hieronder beschreven.

Verkooplocatie Code

  • Login bij admin.pay.nl

  • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

  • Ga naar: Beheren > Verkooplocaties

  • Vul de Code in die begint met SL bij de verkooplocatie code in SMART Salon.

API Code en API Token

  • Ga op de website van Pay.nl naar: Merchant > API Tokens

  • Nu zie je het volgende.


  • Vul de Code in bij SMART Salon bij het veld API Code.

  • Ga nu met je muis naar de plek met het slotje onder de naam 'token'.

  • Klik op de code achter het slotje, zodat deze code gekopieerd wordt.

  • Plak deze nu bij SMART Salon bij het veld API Token

  • Klik nu op de knop 'Maak verbinding'.

  • Zodra er bij de Instellingen 'Verbonden' staat. Kan je op opslaan onderaan de pagina klikken.

  • Het instellen van het pinapparaat van Pay.nl is klaar en je kan pinbetalingen gaan ontvangen. Ga hiervoor naar de kassa van SMART, kies bij de betaalmethode voor Pin. Vervolgens wordt het bedrag automatisch naar het pinapparaat gestuurd. De klant kan pinnen en dan heeft de klant betaald.

Samen betalen en het pinnen met de Pay.nl Pinkoppeling

Wil je een aantal klanten samen laten betalen via de pin? Dan zal je nog 1 extra instelling moeten invoeren.

Het samen betalen via de pin moet je dan nog zelf invullen, dit bedrag zal niet automatisch verzonden worden naar het pinapparaat van Pay.nl.


Zodra je 2 of meer klanten samen wilt laten pinnen vanuit SMART, zal je het volgende venster te zien krijgen:

Om het totaalbedrag door klanten te laten pinnen moet je dus gaan naar: www.mpos.nl in een internetbrowser.

Vul de benodigde gegevens in zoals vermeld in de volgende uitleg:

https://graaghelpen.dvi.nl/nl/articles/5273083-pinnen-met-pay-nl-instellen-zonder-pinkoppeling


Bekijk hier ook de uitleg hoe je dan de klant een bedrag laat pinnen die je zelf in moet voeren:
https://graaghelpen.dvi.nl/nl/articles/5273141-pinnen-met-pay-nl-pinapparaat



Creditcard betalingen

Wil je creditcard betalingen activeren op je pinterminals? Stuur dan een e-mail naar boarding@pay.nl met de volgende gegevens:

Terminal

TH-....-....

Activatie kaart

VISA, Visa electron, Mastercard, American Express

Spoedaanvraag

JA / NEE *

TH-code

De TH-code is gemakkelijk te vinden in het Admin Panel. Navigeer naar het Admin Panel. Klik op het tabblad ''Beheren''. Vervolgens druk je op ''Pin terminals''. De TH-code vind je in de oranje linkerbalk van de kolom. In het overzicht vind je ook andere informatie waaronder de status en de instellingen van jouw pin terminal.

  • Per geactiveerde kaart betaal je per terminal maandelijks een service fee van € 1,50.

  • Bij het wijzigen van een terminal worden standaard de terminalwijzigingskosten à € 13,50 in rekening gebracht.

  • Een aanvraag duurt gemiddeld 5 werkdagen.

  • Een spoedaanvraag kan binnen 48 uur worden verwerkt. Hiervoor worden extra kosten à € 79,- per aanvraag gerekend.

Betaalmethodes activeren

Om te kunnen betalen met Creditcard dienen deze betaalmethodes ook aangevinkt te worden in je Pay.nl account van je salon.
Ga daarvoor naar:

  • Admin.pay.nl

  • Login met je gebruikersnaam en wachtwoord

  • Ga naar Beheren > Verkooplocaties

  • Klik op 'Wijzigen'

  • Scrol naar beneden en vink bij Betaalopties de volgende betaalmethodes aan voor creditcard: Visa Mastercard, Maestro, American Express.

  • Klik op opslaan

Heb je het antwoord gevonden?