Home > Management > Prijslijst > Behandelingen > Instellingen van een behandeling

Wil jij je klant online laten boeken en een aanbetaling of verplichte betaling laten doen? Doorloop dan deze stappen.

De stappen:

Stap 1: Jij laat je klant online boeken

Stap 2: Je hebt je eenmalig aangemeld bij onze betaalprovider zodat je online betalingen kan ontvangen (nog niet ingesteld? Klik hier).

Stap 3: Jij kiest per behandeling:

  • Of er online betaalt mag worden (je laat de prijs zien bij het online boeken)

  • Of er een aanbetaling moet worden gedaan

  • Of de hele behandeling verplicht moet worden betaalt

Komt je klant niet opdagen en wil je de aanbetaling zelf houden en dus afboeken bij de klant? Klik dan hier voor de uitleg hoe je dat kunt doen.

Lees hieronder alles over stap 3


Ga naar:

  • Management

  • Prijslijst

  • Klik op het 'edit' knopje om een behandeling te bewerken

  • Scroll iets naar beneden en kies hier hoe je wil dat die specifieke aanbetaling kan worden betaalt, je ziet dit:

  • Kies bij 'aanbetaling keuze' 1 van de drie opties. 'Geen aanbetaling', 'verplichte aanbetaling' of 'Verplichte aanbetaling of volledige prijs'.

  • Kies je 'verplichte aanbetaling' of 'verplichte aanbetaling of volledige prijs' dan komt er een extra vakje te voorschijn waar je het bedrag in kan vullen:

  • Alles ingevuld zoals je het wil?

  • Scroll naar beneden en klik op de knop 'opslaan'


Dit is wat je klant ziet tijdens het online boeken bij de 3 verschillende opties

Geen aanbetaling
Heb je deze optie gekozen? Dan zal de klant de keuze krijgen om de behandeling volledig online te betalen, of om in de salon te betalen.

Verplicht aanbetaling

Heb je deze optie gekozen? Dan zal de klant het bedrag van de aanbetaling online moeten betalen om de afspraak te kunnen boeken.

Verplicht aanbetaling of volledige prijs

Heb je deze optie gekozen? Dan zal de klant een keuze krijgen tussen het bedrag van de aanbetaling online betalen of het volledige bedrag online betalen.


Betaald je klant niet na het boeken van een online afspraak en is het wel verplicht? Dan zal het volgende gebeuren:

  1. Nadat je klant en online afspraak heeft gemaakt en niet online heeft betalald (als dit verplicht is). Dan zal je klant een mailtje krijgen met de volgende tekst

  2. Betaald je klant na 15 minuten nog niet, dan zal de afspraak uit je agenda worden verwijderd. In je agenda kan je dit zien door te gaan naar: Daggebruik > Afsprakenboek > Online Afspraken. De afspraak zal dan rood kleuren en er staat dit bij: Verplichte betaling niet voldaan.

  3. Je klant krijgt ook nog een email op het moment dat de afspraak uit je agenda verwijderd is. Je klant zal dan deze email ontvangen:



Heb je het antwoord gevonden?