Wil je net zoals Peggy je klanten cadeaubonnen laten kopen? Dat kan makkelijk via het Da Vinci systeem. In 2 stappen ben je klaar:

  1. Het systeem instellen
  2. Je klanten een mail sturen
  3. Lukt het niet? Plan dan hier een moment bij ons in dan helpen we je.


1. Het systeem instellen

Volg onderstaand de stappen:

Kom je er niet uit? Plan dan een moment met ons in, dan helpen we je. Klik hier

  1. Maak een medewerker aan 'Afhalen'
  2. Maak een extra behandeling aan 'product ophalen'
  3. Pas de openingsuren van je salon aan
  4. Pas de werkuren van je andere medewerkers aan
  5. Laat je klant meteen online betalen

Stap 1 en 2 : Medewerker en behandeling aanmaken

  1. Je maakt een extra medewerker aan. Die noem je bijvoorbeeld 'cadeaubon bestellen'
  2. Je maakt een extra behandelingen Cadeaubon kopen > kies bij behandeltijd voor 5 minuten, langer is niet nodig voor het afhalen.
  3. Kies bij de behandeling bij stap 3 dat alleen de medewerker 'Cadeaubon bestellen' deze nieuwe behandeling mag uitvoeren. De rest van de medewerkers vink je dan uit voor die nieuwe behandeling

Bekijk dit filmpje op bijvoorbeeld je mobiel en doe het na op je computer in je eigen SMART programma.

Belangrijk is om de volgorde van de behandelingen ook aan te passen > Zet de items die besteld kunnen worden bovenaan

  • Ga naar Management
  • Prijslijst
  • Volgorde behandelingen

Stap 3 en 4 Medewerkers werkuren aanpassen en salonopeningsuren

Salon openingsuren aanpassen:

  1. Ga dan naar de salon openingsuren > Management > Salons > kies voor Uitzonderingen > verwijder de uitzondering van extra gesloten van 10 februari t/m 2 maart door op het kruisje te klikken.
  2. Nu zijn al je medewerker pas vanaf 2 maart te boeken met de normale behandelingen.
  3. En kunnen klanten een cadeaubon bestellen op de dagdelen die jij hebt bepaald tijdens de Lockdown

Medewerkers uren aanpassen:

  1. Je gaat naar de nieuwe medewerker 'Items bestellen'
  2. Je klikt op Meer/Minder werk en kiest de uren dat klanten items bij jullie aan de salon op kunnen komen halen > houd daarbij werktijden en online boektijden zijn hetzelfde op aan
  3. Ga dan naar de andere medewerkers toe
  4. Verwijder voor elke medewerker alle uitzonderingen van 10 februari t/m 2 maart uit de Meer/Minder werk lijst > klik op het kruisje achter deze uitzondering
  5. Maak dan 1 nieuwe uitzondering aan met 110 februari t/m 2 maart en kies dan voor niet gewerkt en voor type op 'overig'

Bekijk dit filmpje op bijvoorbeeld je mobiel en doe het na op je computer in je eigen SMART programma.

Stap 5: Online laten betalen / betaalverzoek sturen achteraf

Je kan er ook voor kiezen om de items online te laten betalen zodra de klanten het item bestellen. En je kan ook vanuit SMART een betaalverzoek sturen naar elke klant die online een item bij je heeft besteld. Zo heb jij de administratie direct in orde. Meer hierover weten? Klik hier.

  • Wil je de klanten de mogelijkheid geven het gekozen item vooraf online te betalen? Vul dan het bedrag in van het item en zet het vinkje aan: toon prijs bij online boeken.

2. Je klanten een mail sturen

Je kan je klanten vanuit SMART een bericht sturen. Via E-mail of via SMS. Bekijk onderstaand filmpje om te zien hoe je dat doet:

  • Ga naar dvisalonsoftware.com en login
  • Klik op 'Management'
  • Kies voor 'Instellingen'
  • Kies voor 'Marketingbericht'
  • Geef aan of je een E-mail of een SMS wilt sturen
  • Standaard wordt het bericht alleen gestuurd naar klanten die de afgelopen 12 maanden bij jou in de zijn geweest. Wil je naar alle klanten sturen? Vink dan het vinkje op 'nee'.
  • Typ het bericht dat je wil sturen naar je klanten
  • Klik op 'nu versturen'
Heeft u het antwoord gevonden?