Stel je voor: Je rijdt in een super snelle Ferrari maar je moet rijden over een zandweg met allemaal kuilen erin. Die Ferrari zal dan lang niet zo snel gaan. Zo is het ook met SMART. Hoe snel SMART ook kan zijn, als het internet in je salon niet snel genoeg is blijft het iedere dag vervelend dat SMART zo langzaam is.


Stap 1: Controleer of je op je computer werkt met wifi of dat je een internetkabel in je computer hebt zitten.

Dit kun je zien door rechts onderin je balk te zoeken naar een icoon.


Stap 2: Werk je met Wifi? Je ziet dus dit icoon:

wifi.PNG
  • Kijk dan eerst op je telefoon eens hoe snel SMARTsalon is.
    - Schakel Wifi uit, je zit dan dus op 4G.
    - Open SMART Salon op je telefoon en kijk.

  • Als SMART snel is op je telefoon, doe dan het volgende:
    - Stop een internetkabel in jouw computer waar SMART Salon op draait.
    - Is SMART Nu snel? Dan ligt het dus aan je wifi.

    Blijf dan dus werken met de internetkabel in je computer. Wil je toch op wifi blijven werken? Vraag dan je provider of een technisch iemand in de buurt hoe je jouw wifi sneller kunt maken.
    Bv, het kastje van de wifi kan te oud zijn of niet goed werken. Of het kastje dat de wifi uitzend kan te ver van de computer af staan waardoor het wifi signaal niet goed genoeg is. Kijk dan of je deze dichterbij kunt zetten. Het liefste zit er geen muur of deur tussen het wifi kastje en je computer.


Stap 3: Werk je met een internetkabel in je computer? Je ziet dus dit icoon:

  • Controleer eerst eerst of er geen andere dingen gebeuren op het internet op hetzelfde moment als dat jij SMART gebruikt. Bijvoorbeeld of je muziek afspeelt of dat een van je kinderen games aan het spelen is. Dit heeft allemaal invloed op de snelheid van het internet en dus van SMART. Het beste is om je zakelijk internet te scheiden van je prive internet en te zorgen dat er niks anders op gebeurt dan je afspraken en afrekensysteem.

  • Is bovenstaande niet aan de hand? Dan zijn er nog 2 opties:
    - Kijk op je factuur van je internetprovider voor wat voor internet je betaald. Is dit meer dan wat je met de speedtest hebt gezien, bel dan je internetprovider om dit aan te geven zodat ze het op gaan lossen. Je internetprovider is KPN, Ziggo, of ...
    - Staat op de factuur van je internetprovider bijna dezelfde snelheid aan internet dan je hebt gezien met de speedtest? Dan is het verstandig over te gaan op sneller internet. Bel je provider en vraag om advies. Ons advies is om minimaal 40 mbps download en 10 mbps upload te hebben. Voor de vergelijking, op kantoor hebben we 100 mbps download en 100 mbps upload. Internet kan dus echt snel zijn.

Helpt bovenstaand nog allemaal niet? Neem dan contact op met Da Vinci. Klik hier om te mailen naar info@dvi.nl

Heb je het antwoord gevonden?